November is voor menig ondernemer en marketeer een belangrijke conversie maand. Dit komt natuurlijk door Black Friday. Wil je in deze periode opvallen? Dan is het belangrijker dan ooit dat je goed nadenkt over je Black Friday marketing strategie. Al je concurrenten zullen namelijk ook volop adverteren met hun acties en kortingen.
Dus, hoe val je op in de grote menigte aan advertenties? Door een goed uitgedachte marketingplan uit te voeren! Graag geven we je daar in deze blog wat tips voor.
Dus, hoe val je op in de grote menigte aan advertenties? Door een goed uitgedachte marketingplan uit te voeren! Graag geven we je daar in deze blog wat tips voor.
11 Black Friday marketing tips
Deze waterdichte marketing strategieën kunnen jou helpen om van jouw Black Friday campagne een succes te maken.1. Kondig je kortingen van tevoren aan
Veel Black Friday shoppers plannen hun aankopen vooruit. Zeker wanneer het gaat om grotere bedragen! De weken naar aanloop van Black Friday wordt er dan minder geshopt, en meer gepland.Daarom is het slim om je kortingen aan te kondigen, bijvoorbeeld met een timer via e-mail marketing, social media en een Black Friday pagina op je website. Daarnaast zou je ook nog een pre-Black Friday kortingscode kunnen aanbieden, voor iedereen die toch niet kan wachten. Zo genereer je ook conversies in de aanloop naar Black Friday.
2. E-mail marketing
Bij het juist inzetten van je e-mail marketing kun je in de maand november tot 25% meer conversies genereren! Denk hierbij aan automatische mails zoals verlaten winkelwagens, brows flows en cross- up-sale flows. Neem deze, voor de Black Friday marketing periode, dan ook even goed onder de loep. Heb je hier hulp bij nodig? Dan kun je natuurlijk ook contact opnemen met ons!Naast het verzenden van automatische mails, is het ook verstandig om aan de slag te gaan met bulkmails. Het is verstandig om deze vaker te versturen dan dat je gewoonlijk doet. Iedere andere organisatie verstuurt in deze tijdsperiode namelijk ook volop mails. Wil je gezien worden tussen de rest? Dan zul je hier ook in mee moeten gaan.
Let ondertussen wel op je spam percentage. Wil je dit tot een minimum beperken? Zorg er dan voor dat je mails gepersonaliseerd zijn aan de interesses van de ontvanger.