fbpx

Waarom bloggen niet mag ontbreken in jouw marketingstrategie

marketing medewerkers high five

Bloggen kost tijd. Dat is een feit. En tijd heb je niet altijd in overvloed, zeker niet als ondernemer. Toch zijn wij ervan overtuigd dat iedere organisatie aan de slag zou moeten gaan met bloggen. Als je de plus- en minpunten naast elkaar houdt, komt bloggen toch als grote winnaar naar voren. Een aantal sterke blogs op je website zal zich op de langere termijn dubbel en dwars terugverdienen. Daarnaast wil je niet achterlopen op je concurrenten, zowel alle grote spelers hebben namelijk een blog.

Ben je nog niet helemaal overtuigd van de voordelen? Wij hebben 5 redenen verzameld waarom je toch écht zou moeten bloggen. Heb je er zelf geen tijd voor of zin in? Dan kun je het bloggen gelukkig ook uitbesteden.

waarom bloggen - meer traffic

1. Meer traffic naar je website

Je hebt een mooie website waarop je jouw diensten of producten hebt uitgelicht. Top, maar nu wil je ook dat deze gezien wordt. Dit kun je onder andere door middel van blogs doen. Zoekmachines zoals Google, Bing en Yahoo hechten namelijk veel waarden aan unieke, relevante content die up-to-date is. En laat een blog daar nou net een goed medium voor zijn. Iedere pagina is daarnaast een mogelijkheid voor bezoekers om op te landen. Vul je deze pagina goed met relevante informatie die ook nog eens SEO is ingedeeld? Dan kan het aantal bezoekers naar je website enorm toenemen!

2. Het levert conversie en/of aanvragen op

Je hebt kunnen lezen dat jouw blogpagina’s een flink aantal bezoekers op kunnen leveren. De intentiebij het schrijven van een blog moet voornamelijk liggen op het delen van interessante, relevante kennis waarmee je jouw expertise kunt laten zien. Dit betekent niet dat het niks kan opleveren! Je kunt op strategische wijze een commerciële twist geven aan jouw blog. Dit doe je door op het juiste moment te verwijzen naar jouw product of dienst.

Een voorbeeld: stel dat je een website hebt waarop je meubels verkoopt. Je kunt een leuke blog schrijven over de laatste interieurtrends. Bij iedere trend kun je verwijzen naar een product of productpagina. Zo ben je voornamelijk aan het informeren maar kun je de lezer subtiel omtoveren tot een consument. Zorg ervoor dat de balans juist is tussen het commerciële en het informatieve. Je wilt de bezoeker niet het gevoel geven dat je ze te veel pusht om een aankoop te doen of een dienst af te nemen.

Marketingschaap tip: Wanneer je een onderwerp kiest, houd dan de intentie van je websitebezoeker in je achterhoofd. Iemand die Googelt op ‘elektrische fiets kopen’ heeft een koopintentie en wilt dus een assortiment aan e-bikes zien. Een bezoeker die Googelt op ‘Wat maakt een elektrische fiets goed?’ is nog in de onderzoeksfase en wilt vooral informatie lezen. Natuurlijk kun je deze pagina wel weer een commerciële twist geven door een aantal aanbevelingen te doen.

3. Je kunt jouw expertise tentoonstellen (en zo vertrouwen winnen!)

Wellicht wil je aan de slag gaan, maar weet je niet zo goed waar je nu over moet schrijven. Gelukkig kunnen we je hier een simpel antwoord op geven, deel je expertise! Je wordt gezien als expert wanneer je jouw bezoeker iets kunt vertellen wat ze nog niet wisten. Wanneer je kunt laten zien dat je op de hoogte bent van de laatste ontwikkelingen binnen jouw vakgebied, win je bovendien het vertrouwen van jouw websitebezoeker.
waarom bloggen - onthouden

4. Je wordt onthouden

Schrijf je regelmatig relevante content waarmee je goed hebt kunnen scoren in Google? De kans is groot dat een bezoeker dan vaker dan 1x op je website terecht komt. Hoe vaker je gezien wordt, hoe beter je onthouden wordt. Zo wordt de kans meteen ook een stuk groter dat jouw bezoeker je gaat volgen op social media of zich inschrijft voor jouw nieuwsbrief. Zo kom je steeds vaker voorbij en ben je top-of-mind wanneer hij/zij jouw product of dienst nodig heeft.

5. Bloggen creëert content voor je socials

Last but not least, wanneer je jouw blog hebt geschreven kun je deze delen op je platformen. Zo kun je deze plaatsen op social media of delen in je nieuwsbrief. Zo heb je niet alleen waardevolle content geschreven voor je lezers, maar heb je ook een goede reden om van je te laten horen via diverse platformen. Twee vliegen in één klap dus!

Waarom bloggen, nou daarom!

Nou, door aan de slag te gaan met bloggen krijg je meer websitebezoekers, conversies en/of aanvragen, blijf je on-top-of-mind, creëer je content voor je socials en kun je jouw expertise tentoonstellen. Ja, het kost tijd en inspanning maar je krijgt er dus heel wat moois voor terug. Wat ons betreft zou iedere organisatie minstens 1x in de maand een blog moeten plaatsen.

Bloggen uitbesteden

Zoals hierboven al gezegd, bloggen kost tijd en moeite. Wil je daarom jouw blogs uitbesteden aan ons? Dat kan al vanaf 1 blog per maand. We hebben niet alleen ervaring in het schrijven van blogs, maar hebben ook genoeg SEO kennis om deze helemaal zoekmachine waardig te maken.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van de laatste marketing nieuws

Dit vind je vast ook interessant
Jouw marketing uitbesteden aan een creatief bureau?

Neem geheel vrijblijvend contact met ons op, we helpen graag!

marketingschaap